Kupujemo izdelke ali sanje?

Določeno oglaševanje je postalo najmanj malo vprašljivo, če ne že kar zavajujoče saj izgubljamo občutek o tem kaj je zares uporabno in tem kar mislimo, da potrebujemo. Z raznimi zelo šolanimi tehnikami prodaje nam vseskozi šepetajo na ušesa, ne že prav derejo se pravzaprav že nekateri le to kar si kot kupci želimo slišati in kaj veliko z izdelki to že nima več veze. Ko nam prodajajo posojilo se nam banke nasmihajo in nam kažejo slike nasmejanih ljudi v hiši, po možnosti s psom in bazenom.  Nihče ni namreč tako "neumen" da nas bo opozoril kaj se bo zgodilo v primeru neplačevanja obrokov. Ko nam prodajajo avto nam ne povedo koliko bo stalo vzdrževanje , servisi, zavarovanja, ampak nam predstavljajo kako ta avto moramo imeti zaradi imidža – ker si ga zaslužimo, ker si ga lahko privoščimo, neumni bi bili če si ga ne bi… In še bi lahko naštevali. Vsi nam prodajajo sanje in ne izdelkov. Je to ok? Je taka pač realnost sistema in se moramo enostavno sprijazniti, da s kapljico detergenta NE operemo gore posode pa čeprav na TV reklami tako vidimo?!


zmagovalci

Želiš postati zmagovalec tudi ti?
(tipičen primer nagovarjanja publike, ko ne prodajajo direktnega produkta ali storitve, ampak nagovorijo kupca z podobnimi vprašanji
)


Oglaševanje ima seveda vedno dve plati. Na eni strani oglaševalci, ki želijo (morajo)  prodati svoj izdelek in na drugi strani potrošniki (tudi oglaševalci so potrošniki, pri stvareh, ki jih ne prodajajo sami). In potrošniki smo tako rekoč manipulirani z vseh koncev. Vse nam je potrebno povedati. Kaj jesti, kako spati...

Nam oglaševalci predstavijo izdelek kot je ali nam ga zgolj skušajo prodati? Je torej vse na nas da ločimo zrnje od plevela? Morda...

Sam sistem v katerem živimo je vsekakor usmerjen k vedno večji produkciji, vedno večji prodaji, rasti podjetja. Ali to podjetjem sploh dopušča, da predstaviijo izdelek kot je ali jih to ne napeljuje, da ga morajo v prvi vrsti prodati, ne glede na kvaliteto in potrebo na trgu? Odgovor je verjetno na dlani...


Oglejte si še humorno sarkastični, a zelo resnični in poučni video zelo zanimivega in inteligentnega komika George Carlina iz leta 1999 na enem izmed njegovih nastopov, kjer govori tudi na temo oglaševanja. (video je žal brez podnapisov)


 

 

Za Vas raziskoval in uredil Oliver Savijani.



Ocenite ta članek:


Objavite povezavo do tega članka na Facebooku